خاصیت انواع شکر قهوه ای اصل نیشکر

آیا می دانید که شکر قهوه ای اصل را چه ویژگی هایی دارد؟ به نظر شما، انواه شکر قهوه ای نیشکر به چند دسته تقسیم می شوند؟ در رابطه با خاصیت شکر قهوه ای چه می دانید؟
از گیاهی همچون نیشکر، استفاده های متفاوتی می شود و یکی از اصلی ترین موارد استفاده از نیشکر، تولید شکر سفید و شکر قهوه ای از این گیاه پرکاربرد می باشد. شکر قهوه ای را عصاره اصلی نیشکر، بدون افزودنی ها و مواد شیمیایی می دانند و به همین دلیل، از آن به عنوان یک ماده پر خاصیت یاد می شود. بنابراین، شکری که در خط تولید آن ملاس به صورت جداگانه افزوده شده و مواد افزودنی در تهیه آن نقش داشته است، هزگر نمی تواند ماده غذایی مفیدی به شمار رود.
شکر قهوه ای اصل، ویژگی هایی به شرح زیر را دارا خواهد بود:

  • وجود بلور های ریز و شفاف
  • داشتن میزان کمی رطوبت بیشتر به نسبت شکر سفید
  • داشتن رنگ قهوه ای روشن، متوسط و یا تیره
  • روان بودن شکر قهوه ای

و … .
شکر قهوه ای نیشکر را بهتر است به صورت بسته بندی خریداری کنید. زیرا شکر هایی که در بسته بندی های استاندارد در بازار فروش توزیع نشده باشند و به صورت فله قابل خریداری باشند، نمی توان گفت که میزان مرغوبیت بالایی خواهند داشت.

انواع شکر قهوه ای در بازار

شکر قهوه ای دارای انواع مختلفی است. شاید این سوال در ذهنتان پدیدار شود که چگونه می شود شکر قهوه ای، گونه های مختلفی را شامل شود؟ در پاسخ به این سوال، لازم به ذکر است که دلیل تفاوت در انواع شکر قهوه ای، وجود میزان ملاس در اندازه های مختلف می باشد.
شکر قهوه ای که دارای روشن ترین رنگ می باشد، در بازار فروش با کد 1 شناسایی شده و میزان کمی ملاس، دانه های شکر قهوه ای روشن را احاطه کرده است.
در مقابل، شکر قهوه ای تیره، با کد 15 نامگذاری شده است و میزان ملاس موجود در شکر قهوه ای تیره، بیشتر از دیگر گونه های شکر قهوه ای می باشد.
پر مصرف ترین شکر های قهوه ای که در بازار ایران هم موجود می باشد و بیشترین استفاده را در تهیه کیک، شیرینی، بستنی و دیگر مواد خوراکی دارد، شکر قهوه ای با کد 6، 7 و 8 می باشد.
ملاس موجود در این شماره ها، مقدار متوسطی داشته و طعم کاراملی در آن ها، به اندازه شکر قهوه ای تیره قوی نخواهد بود.

خاصیت شکر قهوه ای

خاصیت شکر قهوه ای چیست؟

در ابتدا گفته شد که شکر قهوه ای به دلیل اصل و طبیعی بودن، خواص و فواید زیادی هم دارد. در این بخش قرار است پیرامون خاصیت شکر قهوه ای، اطلاعاتی در اختیار علاقمندان قرار گیرد.
اصل خواص شکر قهوه ای، به دلیل وجود ملاس و عدم وجود مواد شیمیایی در تهیه و تولید این نوع از شکر می باشد. حال اگر شما هم کنجکاو هستید که بیشتر در رابطه با خاصیت شکر قهوه ای بدانید، بهتر است موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید:

  1. بهبود بخش جریان خون در بدن: شکر قهوه ای می تواند تا حدودی به جریان خون در بدن، عروق و رگ های خوبی کمک کند که عملکردی بهتر از گذشته داشته باشند.
  2. درمان کننده بیماری های ویروسی: شکر قهوه ای به کمک ملاس، می تواند به درمان بیماری هایی همچون سرماخوردگی و … کمک نماید.
  3. متعادل ساختن قند خون: مصرف شکر قهوه ای برای کسانیکه از دیابت رنج می برند، مفید بوده و می تواند میزان قند خون آن ها را تعادل ببخشد.

جدای از این خواص که با خوردن شکر قهوه ای می تواند به بدن فرد مصرف کننده کمک کند، شما می توانید با ساختن ماسک صورت با شکر قهوه ای، از شر لک، جوش و آکنه رهایی یافته و به جوانسازی پوست خود کمک کنید.
منبع: بازار قند و شکر ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما