مزایای مصرف شکر قهوه ای در طب سنتی

آیا در رابطه با مزایای شکر قهوه ای چیزی می دانید؟ آیا می دانستید که مصرف شکر قهوه ای در طب سنتی، بسیار توصیه شده است؟ دلیل اینکه پزشکان تغذیه شکر قهوه ای پیشنهاد می کنند چیست؟
شکر قهوه ای، همانند شکر سفید، نوعی شیرین کننده محسوب می شود. اما تفاوت هایی بین شکر قهوه ای و شکر سفید وجود دارد که سبب شده تا متخصصان تغذیه و پزشکان، یکی را بر دیگری برتری دهند.
شکر قهوه ای، ویژگی های منحصر به فردی دارد. البته به شرط اینکه تمامی استاندارد ها و مسائل بهداشت، در تولید شکر قهوه ای ایرانی به بهترین نحوه ممکن صورت پذیرید. در غیر اینصورت، شکر قهوه ای تقلبی بوده و دیگر خواص ویژه ای را برای مصرف کننده به همراه نخواهد داشت.
تفاوت هایی که سبب برتری شکر قهوه ای به نسبت شکر سفید شده است، عبارتند از:

  • کم کالری بودن شکر قهوه ای
  • کم ساکارز بودن شکر قهوه ای
  • عاری بودن از هرگونه مواد افزودنی
  • طبیعی بودن و عصاره اصلی نیشکر بدون تغییر

و … .
با این همه ویژگی خوب و منحصر به فردی که شکر قهوه ای دارد، طبیعیست که پزشکان و متخصصان تغذیه، مصرف این نوع از شکر را مناسب تر از شکر سفید بدانند.

مزایای مصرف شکر قهوه ای در طب سنتی

شکر قهوه ای و طب سنتی

در زمان های دور که هنوز شکر سفید به صورت این چنینی به بازار عرضه نشده بود، اغلب بیشتر شکر قهوه ای را مصرف می کردند.
شکر قهوه ای، نه تنها در طب جدید و در تهیه و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نقش دارد، بلکه در گذشته هم در طب سنتی، نقش به سزایی را در درمان بسیاری از بیماری ها ایفا می کرده است.
به طور مثال، کسانیکه دیابت دارند و از قند خون بالا رنج می برند، می توانستند با استفاده از شکر قهوه ای به جای شکر سفید، بیماری خود را درمان و یا از پیشرفت آن جلوگیری نمایند.
البته مصرف شکر قهوه ای هم همانند شکر سفید اگر به میزان زیاد استفاده شود، مشکل ساز خواهد بود و نمی توان گفت که شکر قهوه ای طب سنتی، درمانی قطعی برای بیماری دیابت می باشد. بلکه تا حدودی می تواند از پیشرفت زود هنگام آن جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: فروش قند قهوه ای ارگانیک 

شکر قهوه ای و طب سنتی

مزایای شکر قهوه ای چیست؟

حال که با شکر قهوه ای طب سنتی آشنا شدید، می خواهید در خصوص مزایای اصلی آن بیشتر بدانید؟ در ادامه به بسیاری از سوال هایی که ذهنتان را به خود درگیر کرده است، پاسخ داده خواهد شد.
همانطور که می دانید، شکر قهوه ای به دلیل طبیعی بودنش و اینکه عصاره اصلی نیشکر محسوب می شود، خواص و فواید بسیاری دارد. با جست و جو در بیشتر سایت های اینترنتی، می توانید متوجه شوید که خواص شکر قهوه ای بسیار زیاد بوده و برخی مزایای شکر قهوه ای به شرح زیر است:

  • کمک کردن به بهبود گردش خون در بدن فرد مصرف کننده
  • درمان بیماری های ویروسی از قبیل سرماخوردگی
  • کمک کردن به شفاف شدن پوست و جوانسازی آن

و … .

بیشتر بخوانید: تولیدی شکر قهوه ای شفاگستر

البته ناگفته نماند که مزایای شکر قهوه ای بهه مین چند مورد محدود نمی شود و شکر قهوه ای به دلیل خاصیت لایه برداری که دارد، می توان از آن به همراه مواد مختلف، ماسک های لایه برداری تهیه کرد و آن را به صورت موضعی، بر روی پوست قرار داد.با توجه به فواید شکر قهوه ای، کارخانه های تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی، امروزه در مرغوب ترین محصولات خود که مرتبط با پوست می باشد، از شکر قهوه ای طبیعی نیشکر استفاده می کنند.

مزایای شکر قهوه ای چیست؟

مرکز عمده فروش شکر قهوه ای شهدانه

برای اطلاع از مراکز عمده فروش و توزیع شکر قهوه ای با برند شهدانه در کشور، کافی است با مشاوران و کارشناسان خبره این حوزه مشورت نموده و به این اطلاعات به طور کامل دست یابید. شکر قهوه ای شهدانه در جنوب کشور و در استان خوزستان در وسعت بزرگی تولید و توزیع می شود و  ارسال این نوع شکر به سراسر کشور از طریق مراکز پخش عمده و خرده شکر قهوه ای صورت می گیرد. با توجه به اینکه شکر قهوه ای در شهرهای بزرگ کشور مورد استقبال زیادی واقع شده مراکز پخش عمده این محصول در شهرهایی مانند: تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز ایجاد شده که با عرضه به موقع آن کم شایانی به توزیع مناسب آن به سراسر کشور نموده اند.

با توجه به اینکه کاربرد شکر قهوه ای اهواز در بسیاری از صنایع غذایی و تولیدی وجود دارد مشتریان زیادی در بین تولید کنندگان و عرضه کنندگان مواد غذایی دارد. برای مثال توزیع کنندگان و مراکز پخش یکی از بزرگترین مشتریان این محصول هستند. بعد از می توان به تولید کنندگان شیرینی و شکلات و مربا در سراسر کشور اشاره کرد. عطاری ها و ارگانیک سراها هم ایم محصول را به همراه قند قهوه ای و نبات قهوه ای مشتری هستند.

مرکز عمده فروش شکر قهوه ای شهدانه 

با توجه به اینکه قیمت شکر قهوه ای از ثبات بیشتری نسبت به شکر سفید برخواردار است کار کردن در این حوزه و خرید و فروش این محصول با ریسک کمتری روبرو هست. معمولا شکر قهوه ای سالی یکبار تغییر قیمت دارد و این در حالی است که شکر سفید روزانه قیمت گذاری می شود و نوسان فوق العاده ای ندارد. بسیاری از بازاریان معتقدند وقتی ثبات در بازار باشد کار کردن راحتتر است و مشتری هم با خیال راحت تری خرید می نماید. در سالها ۹۸ تا پایان ۹۹، نوسانات قیمت شکر قهوه ای به اوج خود رسید به طوریکه این نوسان قیمت در تاریخ این محصول غیر قابل پیش بینی و در نوع خود بی نظیر بود به طوریکه در عرض دو سال قیمت آن دو برابر شد.

بیشتر بخوانید: فروش شکر قهوه ای بسته بندی

با توجه به تغییر قیمت شکر قهوه ای، قند و نبات قهوه ای شاخه ای هم تغییر خواهند کرد و تغییرات آنها به هم وابسته است. برخی مراکز و کارگاههای تولیدی البته به صورت کارمزدی هم تولید قند و نبات قهوه ای می نمایند و در صورتی که مشتری قادر به تامین شکر قهوه ای باشد می تواند آنرا به تولید کننده بدهد و بر اساس کارمزد توافقی، قند و نبات قهوه ای تحویل بگیرد. معمولا این کارمزد بر اساس قیمت شکر متفاوت است اما بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متغیر است.
منبع: بازار قند و شکر ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما