کارخانه فروش شکر قهوه ای اهواز

کارخانه شکر قهوه ای اهواز، با فروش بهترین شکر قهوه ای تهیه شده از نیشکرهای کشت شده در جنوب کشور ایران، توانشته جایگاه بسیار عالی در بین مشتریان خود کسب کند. این نوع شکر قهوه ای دارای رنگ تیره تری نسبت به سایر رقبای خاص خود در بازار است و همین امر باعث شده، استقبال از آن روز به روز بیشتر و بیشتر شود.

این نوع شکر قهوه ای با توجه به داشتن کلیه محوزهای بهداشتی و سیب سلامت و همچنین مجوز از اداره صنعت و معدن، یکی از بهترین ها در صنف خود است. شکر قهوه ای در اهواز با برندهای متعددی تولید می شود که معروف ترین آنها شهدانه، هفت تپه و کارون می باشد. شکر قهوه ای در این استان در تناژهای بالایی تولید و به بازار کل کشور صادر می شود و با توجه به کمبود شکر در کشور، صادرات آن ممنوع است. از شکر قهوه ای در انواع مواد غذایی که نیاز به شیرین شدن داشته باشند می توان استفاده کرد و بهترین جایگزین برای شکر سفید است که دارای مضررات متعددی برای بدن انسان می باشد.

از طرفی شکر قهوه ای به واسطه داشتن مواد مفیدی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم دارای خواص ویژه ای می باشد که همین امر کیفیت مواد غذایی تولیدی با آن را بالاتر خواهد برد کما اینکه طعم آن را هم به طرز ویژه ای بهبود خواهد بخشید. استقبال کارخانه داران بزرگ تولید مواد غذایی در کشور از این نوع شکر و جایگزین نمودن آن با شکر سفید، روز به روز بیشتر شده است به طوریکه در تبلیغات تلویزیونی شاهد هستیم که برندهای بزرگ این صنف، یکی از ویژگی های محصول خود را استفاده از شکر قهوه ای در ترکیب کالای خود میدانند.

کارخانه فروش شکر قهوه ای اهواز

مراکز فروش شکر قهوه ای

بزرگترین مراکز فروش شکر قهوه ای در کشور در استانهای خوزستان، مازندران، اصفهان و تهران واقع شده اند. اما به علت کشت عمده نیشکر در استان خوزستان، این استان توانسته است رتبه یک تولید و عرضه این محصول را در کشور به نام خود نماید. کیفیت بالای شکر قهوه ای تولید شده از نیشکر این استان، دلیل بعدی فروش بالای این محصول در کل ایران عزیزمان است. مزارع بزرگ تولید نیشکر در استان خوزستان، زبان زد کشاورزان است و سالانه میلیون ها تن نیشکر از این مزارع استحراج و به کارخانه های شکر ارسال می گردد. کارخانه ها نیز پس از شیره گیری نیشکر، اقدام به تولید انواع شکر می نمایند و شکر قهوه ای یکی از مرغوب ترین و سالمترین و در عین حال ارگانیک ترین این محصولات است.

مشتریان این محصول بیشتر عطاری ها، سلامتکده ها، سالم سراها، سلامت سراها و مراکز طب سنتی و اسلامی هستند. ارسال این محصول در سراسر کشور با استفاده از باربری ها انجام می شود. شکر قهوه ای در کیسه های ۵۰ کیلویی به صورت فله عرضه می شود و نوع بسته بندی آن طبق عرف بازار، ۹۰۰ گرمی تولید و عرضه میشوند. البته اوزان بسته بندی در بازار در بسته بندی های متفاوتی انجام می شود که رایج ترین آنها ۷۰۰،۵۰۰ و ۴۰۰ گرمی است. با توجه به سلیقه مشتریان نوع فله و بسته بندی انتخاب و پس از فاکتور نمودن به شهر مورد نظر ارسال می گردد.

بهترین شکر قهوه ای بازار

برای بررسی و پیدا نمودن بهترین شکر قهوه ای در بازار باید به نکات زیادی توجه نمود. قطعا اولین پارامتر قیمت مناسب است. البته منظور از قیمت به معنای صرفا ارزان بودن و بی کیفیت بودن نیست و منظور این نوشته، تهیه بهترین شکر قهوه ای بازار با کمترین قیمت است. پارامتر دوم در انتخاب بهترین شکر قهوه ای این است که شکر قهوه ای تهیه شده حتما از نیشکر تهیه شده باشد زیرا که شکر قهوه ای تهیه شده از چغندر، کیفیت و طعم مناسبی ندارد و بلعکس شکر قهوه ای نیشکری هم کیفیت بسیار عالی دارد و هم طعم مناسبتر. مورد بعدی که در زمان خرید شکر قهوه ای باید توجه نمود اینست که نوع نیشکر آن چیست. اصولا در کشور دو نوع نیشکر داریم یکی نیشکر شمال و دیگری جنوب.

شکر قهوه ای که با نیشکر شمال تهیه شده باشد کیفیت مناسب تری دارد و دلیل این امر اّب و هوای بهتر این منطقه است اما نیشکر جنوب هم از کیفیت خوبی برخواردار است. با توجه به موارد ذک شده شکر قهوه ای تهیه شده از نیشکر جنوب از قیمت پایین تری برخوردار است اما دلیل ارزان تر بودن آن فقط کیفیت نیست و تولید و عرضه بیشتر این محصول هم مزید بر علت است.

شکر قهوه ای را در دو نوع متفاوت در بازار می توان تولید کرد

  • شکر قهوه ای مرطوب
  • شکر قهوه ای خشک

شکر قهوه ای خشک معمولا مشتری پسندی بیشتری دارد زیرا که مصرف و نگهداری آن بسیار راحتتر است ولی برخی مشتریان از نوع مرطوب آن راضی تر هستند و اصرار بر خرید این نوع شکر دارند. اما علت تفاوت در این دو نوع شکر قهوه ای در چیست. خب همانطور که میدانیم شکر قهوه ای در ترکیب خود ملاس نیشکر و یا همان شیره نیشکر دارد و این ماده به شدت جاذب رطوبت است و زمانی که شکر قهوه ای تولید می شود دارای رطوبت مگر اینکه بعد از آن داخل کوره برود و رطوبت آن گرفته بشود.

بهترین شکر قهوه ای بازار

انواع شکر های قهوه ای معروف در بازار

برندهای متفاوتی در بازار شکر قهوه ای موجود است که معروف های آن را به ترتیب انواع در زیر معرفی میکنیم:

  • شکر قهوه ای شهدانه
  • شکر قهوه ای سروکشمر
  • شکر قهوه ای فردیسان
  • شکر قهوه ای قندانه
  • و…

شکر قهوه ای شهدانه در جنوب کشور تولید می شود و با توجه به حجم وسیع کشت نیشکر در استان خوزستان به قطب تولید شکر قهوه ای در ایران معروف است. اما شکر قهوه ای سروکشمر که یکی از قدیمی ترین برند های تولید شکر قهوه ای در بازار است و البته در قدیم با نام های دانه و ارغوان شناخته و اتولید میشد از نیشکر های با کیفیت شمال کشور تهیه می شود و به لحاظ کیفیت زبان زد خاص و عام است.

با توجه به نیاز بازار شکر قهوه ای در انواع فله و بسته بندی و در اوزان استاندارد روانه بازار می شود.

تشخیص شکر قهوه ای اصل از تقلبی

برای تشخیص درست شکر قهوه ای اصل از نوع تفلبی آن روشهای مختلفی وجود دارد که بهترین روش بررسی برند اون هست. برندهایی که شکر قهوه ای اصل تولید میکنند در ایران شناخته شده اند که از جمله آنها می توان به:

  • شهدانه
  • سروکشمر
  • دانه
  • ارغوان
  • فردیسان

اشاره کرد. این برندها همه از نیشکر تولید میشوند و برندهایی هم هستند که از چغندر تولید می شوند که کیفیت و طعم مناسبی ندارند. روش تشخیص شکر قهوه ای نیشکری از چغندری هم خیلی راحت است زیرا با بوئیدن شکر به راحتی می توان اونها را از هم تشخیص داد زیرا نوع چغندری طعم بدی داره ولی نوع نیشکری طعمی شبیه شیره انگور داره.

مراحل تولید شکر قهوه ای

شکر قهوه ای به روش جوشاندن شیره نیشکر و تغلیظ آن بدست می آید. یعنی پس از اینکه شیره نیشکر توسط دستگاههای مربوطه استخراج شد ابتدا مواد اضافی آن خالص سازی و سپس پالایش می شود و به وسیله دیگهای مخصوص جوشانده می شود تا به اندازه کافی غلیظ شود. پس از آن در عملیات طباخی کریستالهای شکر قهوه ای تشکیل شده و در نهایت شکر قهوه ای طبیعی تولید می شود. در نهایت بر اساس تقاضای بازار در انواع بسته بندی کیسه ای و نایلونی در اوزان  ۵۰ کیلوگرمی، ۹۰۰ گرمی و ۶ گرمی ساشه به بازار عرضه می شود.

خاطر نشان می گردد بایستی شکر قهوه ای تولیدی پس از طی مراحل اخذ مجوز از اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو به بازار عرضه گردد. مواد مغذی موجود در شکر قهوه ای، این محصول را بر شکر سفید میکند زیرا که کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن و سدیم موجود در ترکیب آن، خواص آن را بیشتر می نماید.

مراحل تولید شکر قهوه ای

خواص شکر قهوه ای

همانطور که در بالا هم ذکر شد موادی که در شکر قهوه ای موجود است این نوع شکر را دارای ارزش غذایی بیشتری نموده است که از جمله آنها می توان به موراد زیر اشاره نمود

  • درمان درد قاعدگی
  • افزایش انرژی
  • استفاده برای سلامتی پوست
  • کنترل چاقی و افزایش وزن
  • درمان درد های بارداری
  • رفع مشکلات گوارشی

در مورد رفع مشکلات گوارشی میتوان اینگونه توضیح داد به دلیل طبع گرم شکر قهوه ای و نیز املاح مفید موجود در ترکیب آن، می توان به راحتی برخی از مشکلات گوارشی از جمله دل درد را درمان کرد.

تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید

اصلی ترین تفاوت شکر قهوه ای با شکر سفید را می توان ارگانیک بودن و طبیعی بودن آن دانست. بر خلاف شکر سفید که حاوی مواد شیمیایی و مضر برای بدن انسان می باشد شکر قهوه ای در فرایند تولید خود فاقد اینگونه ترکیبات است. تفاوات دوم دیگر شکر قهوه ای با شکر سفید در املاح موجود در شکر قهوه ای است. از آنجایی که شکر قهوه ای حاوی ملاس نیشکر است در ترکیب خود آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سدیم  دارد و همین امر مزیت زیادی برای این نوع شکر است

حسن دیگر شک قهوه ای داشتن بافتی نرم و طبعی گرم است که باعث می شود شیرینی، کیک، مربا و بیشسکوئیت تولید شده با آن ترد و خوشمزه تر شود و تفاوت اساس در کیفیت محصول نهایی خواهد گذاشت. بسیاری از تولید کنندگان به تازگی برای ایجاد مزیت رقابتی برای محصول خود از استفاده شکر قهوه ای در ترکیب مواد اولیه خود به عنوان حسن نام می برند و همین امر باعث می شود ارزش افزوده خوبی برای محصول نهایی انها ایجاد گردد. شیرینی و شکلات، از جمله محصولاتی است که بیشترین استفاده را از شکرقهوه ای می توانند انجام بدهند تا محصولی بی نظیر و با کیفیت درجه یک به بازار عرضه نمایند.

کاریرد شکر قهوه ای در شیرینی پزی

کاربرد شکر قهوه ای در شیرینی پزی، باعث می شود طعمی و عطری درجه یک برای محصول تولید شده ایجاد شود. همانطور که قبلا ذکر کردیم شکر قهوه ای حاوی ملاس هست و ملاس هم حاوی کمی رطوبت و املاح مفید. همین مقدار رطوبت کم در ترکیب شکر قهوه ای باعث می شود زمانی که در شیرینی پزی از شکر قهوه ای به جای شکر سفید استفاده می شود شیرینی بسیار ترد و عالی را تجربه کنیم. از  طرفی طعم آن هم بسیار خوش بو  و درجه یک خواهد شد. در اروپا یکی از موارد پر کاربرد شکر قهوه ای همین صنعت شیرینی پزی است زیرا آنها با انجام آزمایشات متعدد فهمیده اند می توان با شکر قهوه ای شیرینی بی نظیری و قابل رقابت در بازار عرضه نمود. از آنجایی که قیمت شکر قهوه ای در بازار اکثرا هم قیمت با شکر سفید و یا حتی کمتر هم می باشد بسیاری تولیدکنندگان این حوزه روی به جایگزینی با شکر سفید آورده اند.

شکر قهوه ای نیشکر قطعا عطر و بوی شیرینی را بهبود می بخشد و در صورتی که رنگ شیرینی روشن نباشد می توان در انواع شیرینی آن را بدون نگرانی به کار برد. به نظر می رسد با توجه به مزیت شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید و نیز قیمت هم سطح آنها در آینده ای نزدیک میزان مصرف شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید بیشتر شود و کارخانجات بزرگ  محصولات متنوع تری را در با این نوع شکر تولید و به بازار روانه کنند.

کاریرد شکر قهوه ای در شیرینی پزی

عرضه کنندگان عمده شکر قهوه ای

بازرگانی جابان به عنوان تاجر جلو دار عرضه این محصول در سراسر کشور شناخته می شود و هر ساله با گسترش محصولات خود سعی در کسب رضایت مشتریان خود دارد و  به همین دلیل همه ساله رشد قابل توجهی در میزان فروش محصولات این شرکت شاهد بوده ایم. کیفیت عالی و ارسال بار به موقع و در کمترین زمان ممکن و همچنین پخش سراسری از مزیت های این بازرگانی نسبت به رقیبان خود است.

شرکت های بزرگ دیگری هم در بازار در حال فعالیت هستند که در کنار شکر قهوه ایف به تولید قند و نبات با این نوع شکر هم می پردازند و محصولات متنوعی از جمله قند قهوه ای، نبات قهوه ای و شکر پنیر قهوه ای به بازار عرضه می نمایند. قند قهوه ای در انواع طعم های گل محمدی، دارچین، زنجبیل و هل و گلاب عرضه می شود تا مشتریان بتوانند بهترین ها را انتخاب نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما