خرید شکر قهوه ای اصل نیشکر

آیا تا به حال شکر قهوه ای اصل را مصرف نموده اید؟ آیا می دانستید شکر قهوه ای عصاری اصلی گیاه نیشکر می باشد؟ به نظر شما، خرید شکر قهوه ای و مصرف آن بهتر است یا شکر سفید؟
ممکن است تا به حال شکر قهوه ای ندیده و یا مصرف نکرده باشید. شکر قهوه ای ظاهری کاملا شبیه به شکر سفید داشته و تنها تفاوت ظاهری آن در رنگ شکر مورد نظر می باشد. دلیل تفاوت رنگ شکر قهوه ای و شکر سفید، وجود ماده ملاس در شکر قهوه ای می باشد که یک ماده ای طبیعی بوده که از نیشکر به دست می آید و با حذف این ماده، شکر قهوه ای به همان شکر سفید تبدیل می شود.

خرید شکر قهوه ای اصل نیشکر

شکر قهوه ای اصل چیست؟

شکر قهوه ای اصل چیست؟

همانطور که گفته شد، شکر قهوه ای، از عصاره گیاه نیشکر به دست آمده است. البته نمونه های دیگری از شکر قهوه ای که خرما و دیگر گیاهان هم به دست می آیند در بازار موجود است که شکر قهوه ای مورد بحث در اینجا، شکر قهوه ای نیشکر می باشد.
شکر قهوه ای مصرف زیادی در کشور های اروپایی به خصوص انگلیس دارد و ایرانی ها با توجه به اینکه چندیست با فواید شکر قهوه ای آشنا شده اند، آن را به برنامه غذایی خود وارد کرده و از این طریق از خواص و فواید آن بهره مند می شوند.
شکر قهوه ای اصل، به گونه ای تهیه و تولید می شود که نقش مواد شیمیایی و افزودنی ها در تهیه آن به صفر نزدیک می باشد. در صورتی که فرآیند تولید شکر قهوه ای شامل مواد شیمیایی و افزودنی ها باشد، شکر قهوه ای را نمی توان شکر قهوه ای اصل و مرغوب دانست.
برای تشخیص شکر قهوه ای اصل نسبت به نمونه های تقلبی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانه های شکر قهوه ای اصل، ریز تر از دانه های شکر قهوه ای تقلبی می باشد.
  • شکر قهوه ای اصل در حدود ۴ درصد رطوبت دارد، در صورتی که شکر قهوه ای تقلبی عاری از رطوبت می باشد.
  • شکر قهوه ای دارای طعم ملاس و مزه ای کاراملی می باشد، در صورتی که شکر قهوه ای تقلبی، طعم و مزه شکر معمولی را دارد.

با توجه به این موارد، می توان شکر قهوه ای اصل را از نمونه تقلبی به راحتی تشخیص داد.

تولید شکر قهوه ای نیشکر

تولید شکر قهوه ای نیشکر

همانند پروسه تولید شکر سفید، شکر قهوه ای هم تهیه و آماده سازی می شود. با این تفاوت که مرحله حذف ملاس به کمک جوهرقند و اضافه کردن مواد شیمیایی از این قبیل را دارا نخواهد بود.
به همین دلیل است که خواص شکر قهوه ای بیشتر از خواص شکر سفید می باشد و اغلب افرادی که دارای هیکل خوبی می باشند، به تناسب اندام خود اهمیت می دهند و سلامت بدنی شان برایشان مهم است، از شکر قهوه ای استفاده می کنند.
نیشکر هنگامی که ضدعفونی شده و پوست کنده می شود، در دستگاه های مخصوصی خرد شده و به قطعات کوچکتری تبدیل می شوند. هنگامی که به روش های پرسی و …، شیره نیشکر گرفته شد، ماده برای تصفیه و جدا سازی ناخالصی ها به بخش بعدی انتقال داده می شود.
هنگامی که شکر خام تولید و تصفیه شد، شکر قهوه ای به دست می آید. مرحله بعدی که بسته بندی شکر قهوه ای و عرضه آن به بازار فروش می باشد، از اهمیت زیادی در پروسه تولید شکر قهوه ای نیشکر برخوردار است. زیرا همانطور که گفته شد، شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید رطوبت بیشتری داشته و اگر نوع بسته بندی شکر قهوه ای استاندارد نبوده و مناسب نگهداری شکر نباشد، کیفیت شکر مورد نظر تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.
حال که با پروسه تولید شکر قهوه ای و نحوه توزیع آن مطلع شدید، بهتر است تا حد ممکن، شکر قهوه ای را در برنامه غذایی روزانه خود، جایگزین شکر سفید کرده و از آن نه تنها در تهیه شیرینی، کیک و دسر هایی از این قبیل استفاده کنید، بلکه می توانید از خواص درمانی شکر قهوه ای برای پوست و مو بهره مند شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما