کالری شکر قهوه ای رژیمی چقدر است؟

آیا می دانید میزان کالری شکر قهوه ای چقدر است؟ به نظر شما، شکر قهوه ای می تواند نوعی شکر رژیمی محسوب شود؟ آیا امکان استفاده از شکر قهوه ای رژیمی برای افراد دیابتی وجود دارد یا نه؟
همانطور که از نیشکر، شکر سفید تولید می شود، شکر قهوه ای هم به دست می آید. با این تفاوت که شکر سفید دستخوش تغییرات دیگری در کارخانه و یا کارگاه تولیدی قرار می گیرد، در صورتیکه شکر قهوه ای، هیچ یک از عملیات رنگبری، افزودن مواد شیمیایی همچون جوهر قند و … بر روی آن صورت نخواهد گرفت.
با توجه به مطالبی که در چند سطر گذشته گفته شد، می توان دریافت که شکر قهوه ای، به دلیل اینکه عملیات زیادی بر روی آن انجام نشده و در اصل همان عصاره اصلی نیشکر می باشد، ضرری برای بدن نخواهد داشت و حتی در مواردی ممکن است دارای خواص درمانی بسیاری هم باشد. البته این موضوع منوط به این است که میزان مصرف شکر قهوه ای، از حد مجاز بیشتر نشود و خط قرمز هایی برای مصرف آن در نظر گرفته شود. زیرا در هر حال، شکر قهوه ای هم همانند شکر سفید، از نیشکر به دست آمده و دارای کالری و ساکارز به میزان چشم گیری خواهد بود.

کالری شکر قهوه ای چقدر است؟

طبق آزمایشاتی که بر روی شکر قهوه ای و شکر سفید انجام شده است، می توان گفت که در هر 100 گرم از شکر سفید، حدود 400 کالری نهفته و مقدار کالری در شکر قهوه ای، حدود 30 الی 40 کالری کمتر از شکر معمولی بوده است. یعنی مقداری در حدود 370-360 کالری.
البته همانطور که گفته شد، منظور از کم کالری بودن شکر قهوه ای، صفر بودن کالری آن نیست و تنها حالت قیاس با شکر سفید و معمولی را خواهد داشت.
حال که از میزان کالری شکر قهوه ای آگاه شدید، در می یابید که چرا پزشکان و متخصصان تغذیه، مصرف زیاد شکر قهوه ای را برای کسانیکه رژیم های غذایی رعایت می کنند تا به وزن ایده آل برسند، منع شده است.
البته اگر باز هم در حالت قیاسی به این قضیه نگاه شود، می توان گفت که در هر صورت، شکر قهوه ای می تواند جایگزین بهتر و مفید تری برای شکر سفید در برنامه غذایی هر فرد محسوب شود.
کالری شکر قهوه ای

شکر قهوه ای رژیمی چیست؟

شکر قهوه ای، از عصاره اصلی و طبیعی نیشکر به دست می آید و در اینصورت است که میزان کالری و ساکارز کمتری را به همراه خواهد داشت. در غیر اینصورت، کالری و ساکارز شکر قهوه ای، چندان تفاوتی با شکر سفید نداشته و حتی در مواردی دیده شده که کالری شکر قهوه ای تقلبی، از شکر سفید بیشتر هم بوده است.
برخی از کارخانه های تولیدی، با انجام عملیاتی بر روی شکر قهوه ای و حذف میزان قابل توجهی از قند و ساکارز آن، توانسته اند نوعی شکر را به بازار عرضه کنند که با عنوان شکر قهوه ای رژیمی در بازار فروش شناخته می شود.
این نوع از شکر را هم افرادی عادی می توانند استفاده کنند و هم افرادی که دیابت داشته و با رعایت رژیم های غذایی، سعی در رسیدن به وزن ایده آل خود را دارند.
شما هم می توانید با خرید شکر قهوه ای رژیمی و قرار دادن آن در برنامه غذایی خود و حتی پخت و پز، هم انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه که تنها با مصرف شیرینی جات به دست می آید را تامین کنید و هم اینکه از خواص درمانی شکر قهوه ای بهره مند شوید.
منبع: بازار قند و شکر ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما