روش تولید شکر قهوه ای در کارخانه روبینا

شکر قهوه ای یکی از محصولات کارخانه روبینا می باشد که به بهترین نحو تولید شده و به بازار فروش عرضه می شود. آیا شما چیزی در رابطه با روش تولید شکر قهوه ای می دانید؟
پروسه تولید شکر قهوه ای، تفاوت زیادی با تولید شکر سفید ندارد. تنها فرق بین این دو شکر، عدم استفاده از مواد شیمیایی در خط تولید شکر قهوه ای تیره و وجود در ملاس در این نوع از شکر می باشد. هر چند این مسائل از دید کلی چندان با اهمیت نباشند، اما همین دو مورد از تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید سبب شده تا خواص شکر قهوه ای بیشتر از نمونه سفید باشد و استفاده های بیشتری از آن حتی در صنایع تولید لوازم بهداشتی و آرایشی شود.

بیشتر بخوانید: فروشگاه قند قهوه ای ۶۰۰ گرمی

برای اینکه در رابطه با شکر قهوه ای بیشتر اطلاعات کسب نمایید، بهتر است مطالبی را که در خصوص روش تولید این نوع از شکر و نحوه عرضه آن به بازار می باشد را مطالعه نمایید.

روش تولید شکر قهوه ای در کارخانه روبینا

روش تولید شکر قهوه ای چگونه است؟

روش تولید شکر قهوه ای چگونه است؟

شکر قهوه ای، در اصل از عصاره طبیعی نیشکر به دست آمده بدون اینکه ملاس از آن حذف شود.
اگر می خواهید روش تولید شکر قهوه ای را بدانید، آن را به ترتیب و به صورت مختصر در ادامه می توانید مطالعه نمایید.
روش تولید شکر قهوه ای به شرح زیر است:

  1. برداشت نیشکر و سیلو کردن آن
  2. شستن و ضد عفونی کردن گیاه نیشکر
  3. پوست کندن و تکه تکه کردن مغز نیشکر
  4. تحت فشار و حرارت قرار دادن ماده درونی نیشکر و به دست آوردن مایع غلیظ
  5. تصفیه کردن و حذف ناخالصی های از مایع به دست آمده
  6. تغلیظ آن از طریق حرارت دادن و حذف مایع
  7. به دست آمدن شکر خام

شکر خام همان شکر قهوه ای می باشد که برای تولید شکر سفید مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به آگاهی در خصوص نحوه تولید شکر سفید و همچنین مقایسه آن با شکر قهوه ای، می توان دریافت که روش تولید شکر قهوه ای بسیار ساده تر و آسان تر از روش تولید شکر سفید می باشد.

کارخانه شکر قهوه ای روبینا

روش تولید شکر قهوه ای چگونه است؟

از میان کارخانه های ایرانی که امروزه در زمینه تولید شکر قهوه ای سر رشته دارند، کارخانه تولیدی روبینا از تجربیات بیشتری در این زمینه برخوردار بوده و کیفیت شکر قهوه ای تولیدی در این واحد صنعتی بسیار بهتر از کارخانه های دیگر می باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت شکر قهوه ای دانه

از نظر کیفی، شکر قهوه ای روبینا را می توان با شکر های قهوه ای خارجی که از کشور های مختلف به بازار داخلی ایران وارد می شود و از نظر کیفیتی درجه یک محسوب می شوند برابر دانست.
کارخانه شکر قهوه ای روبینا، با در نظر داشتن تمامی استاندارد ها، نکات بهداشتی، به کارگیری پرسنل باتجربه و خوب، استفاده از دستگاه های پیشرفته و مطابق با متد روز دنیا، توانسته است شکر قهوه ای تیره و روشن را به بازار فروش داخلی عرضه نماید.
ناگفته نماند که بخشی از شکر قهوه ای روبینا، با قرار گرفتن در بسته بندی ها شکیل، زیبا و استاندارد، برای صادرت در نظر گفته شده و توسط شرکت های بازرگانی به کشور های مختلف صادر می گردد.

قیمت انواع شکر قهوه ای فله

قیمت انواع شکر قهوه ای فله

قیمت انواع شکر قهوه ای در بازار متفاوت است. این تفاوت قیمت در نوع فله و بسته بندی آن هم مشاهده می شود. برای اینکه متوجه دلیل این اختلاف قیمتها بشویم در ادامه این مقاله بررسی های لازم را خواهیم نمود. اصلی ترین دلیل تفاوت در قیمتها این است که نوع نیشکر استفاده در ترکیب آنها چه نوع نیشکری است. برای مثال شکر قهوه ای تولید شده با نیشکر شمال همیشه کیفیت بالاتری در بازار دارد زیرا که نیشکر شمال مرغوب تر است و در نتیجه باید محصول بدست آمده از آن هم بالاتر باشد. البته همیشه اینطور نیست و نیشکر شمال هم نوع با کیفیت و بی کیفیت دارد.

بیشتر بخوانید: تولید شکر قهوه ای ۹۰۰ گرمی رومینا

اگر نیشکر مورد استفاده از آب شیرین تولید شده باشد بهترین شکر قهوه ای را خواهد داد و بلعکس. بعد از نیشکر شمال، نیشکر جنوب از کیفیت بالایی برخوردار است زیرا که در منطقه ی پر آب خوزستان تولید می شود و با اینکه حجم سدهای آبی خوزستان همیشه پر می شود از لحاظ آب شیرین تامین است و نیشکر مرغوبی هم دراین استان تولید میشود که با تولید شکر قهوه ای از این نوع نیشکر میتوان کیفیت بالایی را بدست آورد.

منبع: بازار قند و شکر ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما