فواید شکر قهوه ای در طب سنتی

آیا از فواید شکر قهوه ای مطلع هستید؟ آیا می دانستید که نقش شکر قهوه ای در طب سنتی بسیار پررنگ است؟ چند نمونه از فواید و خواص شکر قهوه ای را در صورت امکان بیان کنید.


هنگامی که عصاره نیشکر به دست آمده و نقش مواد شیمیایی و افزودنی ها در تهیه آن هیچ باشد، طی عملیاتی شکر قهوه ای تولید می گردد. شکر قهوه ای که به دلیل داشتن ملاس که یک ماده طبیعی و خوشمزه می باشد به رنگ قهوه ای درآمده است، انواع مختلفی داشته و هر کدام با کدی در بازار فروش شناخته می شوند.
برخی شکر قهوه ای تیره و برخی دیگر دارای رنگ روشنی می باشند که موارد استفاده از هرکدام متفاوت خواهد بود.
از زمان های دور، شکر قهوه ای استفاده زیادی در کشور های اروپایی به خصوص انگلیس داشته است. اغلب انگلیسی ها به دلیل آگاه بودن با خواص شکر قهوه ای، آن را در برنامه غذایی خود قرار داده و جایگزین شکر سفید کرده اند. لازم به ذکر است که شکر قهوه ای در کشور های خارجی، دارای انواع مختلفی است که برخی از آن ها به شرح زیرند:

  • شکر قهوه ای روشن و تیره
  • شکر قهوه ای توربینادو
  • کشور قهوه ای روان
  • شکر قهوه ای موسکوادو

و غیره.
برای اینکه بیشتر با شکر قهوه ای و فواید آن آشنا شوید، اطلاعات مفیدی در ادامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

فواید شکر قهوه ای چیست؟

هر چیزی که طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی و افزودنی ها تولید شود، مسلما دارای خواص و فواید زیادی خواهد بود.
شکر قهوه ای هم نوعی شیرین کننده است که اگر از عصاره طبیعی نیشکر تهیه شده باشد، نمی توان از فواید و خواص آن چشم پوشی کرد. بسیاری از افراد دیابتی و کسانیکه نمی توانند از شکر سفید در برنامه غذایی خود استفاده کنند، شکر قهوه ای را جایگزین کرده و نه تنها از طریق مصرف شکر قهوه ای، سرعت پیشرفت بیماری خود را کاهش می دهند، بلکه می توانند از فواید آن بهره مند شوند.
از فواید شکر قهوه ای، موارد زیر را می توان نام برد:

  • درمان کننده بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی و آلرژی های فصلی
  • تنظیم کننده گردن خون در بدن و کمک به پایین آمدن فشار خون
  • کمک به شفاف سازی پوست و پرپشت کردن موها

البته استفاده از شکر قهوه ای و فواید آن به همین چیز ها محدود نمی شود و بسیاری از کارخانه های تولیدی لوازم آریشی و بهداشتی، شکر قهوه ای را برای مرغوب تر کردن محصولات خود استفاده کرده و درصدی از ترکیبات محصولات را شکر قهوه ای در نظر می گیرند.

فواید شکر قهوه ای چیست؟

شکر قهوه ای و طب سنتی

همانطور که در چند سطر گذشته ذکر شد، شکر قهوه ای فواید بسیاری به همراه داشت. اما به شرط اینکه طبیعی و بدون دخالت مواد شیمیایی تولید شده باشد.
شکر قهوه ای در زمان های گذشته، نقش بسیاری در طب سنتی داشته و پزشکانی که در گذشته فعالیت می کردند، به منظور درمان بیماری هایی که در ادامه ذکر خواهد شد، شکر قهوه را تجویز می نمودند. چند نمونه از درمان به کمک شکر قهوه ای طب سنتی، به شرح زیر خواهد بود:

  1. روان کننده شکم و درمان کننده یبوست
  2. تمیز کردن و تصفیه نمودن خون در بدن
  3. تقویت قوای جنسی و رفع سرد مزاجی
  4. درمان کننده درد های شکمی و مرتبط با دستگاه گوارشی
  5. بهبود بخش درد های شکمی در دوران قاعدگی
  6. کمک کردن به استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان
  7. کمک کننده به درمان چین و چروک ها و جلوگیری از پیری زودرس
  8. و … .

شکر قهوه ای و طب سنتی

بهترین شکر قهوه ای موجود در بازار ایران

امروزه با توجه به اینکه دسترسی به مواد غذایی سالم از اهمیت ویژه ای در بین مردم برخوردار است بایستی با اطلاعات کامل و دقیق خرید نمود تا از کیفیت محصول خریداری شده کاملات رضایت داشته باشیم. البته به ندرت شکر قهوه ای تقلبی در این وضعیت بازار یافت می شود زیرا که شکر قهوه ای قیمت مناسبی دارد و تقلب در آن سودی برای متقلب آن نخواهد داشت.

اما در صورتی که می خواهید روش تشخیص شکر قهوه ای اصل را از نوع تقلبی آن بدانید ما راهنمایی های لازم را در این مقاله خواهیم نمود. بهترین نوع شکر قهوه ای شکر قهوه ای تهیه شده از نیشکر است. این نوع شکر قهوه ای از طعم نیشکر برخوردار است و به راحتی با بوئیدن آن میتواند این موضوع را متوجه بشوید که چغندری است یا نیشکری.

راه حل دیگر نیز این است که برای خرید شکر قهوه ای اصل و مطمئن از فروشگاههای مطمئن و برندهای معروف را خریداری نمائید تا اطمینان حاصل کنید که خریدتان درست و اصولی صورت گرفته است. برندهای معروفی که در زیر اشاره میکنیم جزو بهترین برندهای معروف در داخل کشور است که از میزان فروش بالایی هم در کشور برخوردار می باشد.

بهترین شکر قهوه ای موجود در بازار ایران

خواص شکر قهوه ای نیشکر

دیگر کمتر کسی است که از خواص شکر قهوه ای و فواید آن برای بدن اطلاع نداشته باشد زیرا که چندین سال است که این محصول در بین مردم شناخته شده است و میدانند که بهترین جایگزین برای شکر سفید است. یکی از خواص اصلی شکر قهوه ای در عناصر موجود در ترکیب آن است که در واقع حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. این عناصر تاثیر بسزایی بر بهبود رشد و جلوگیری از پیری زودرس دارند.

یکی از خواص مهم شکر قهوه ای این است که فاقد مواد مضر شیمیایی است و کاملا ارگانیک تولید میشود. ملاس موجود در ترکیب این نوع شکر باعث می شود بهترین کیک و بیسکوئیت ها را بتوان با آن درست کرد و از کیفیت عالی آن لذت برد.

تشخیص شکر قهوه ای اصل از تقلبی

شکر قهوه ای شهدانه

شکر قهوه ای دانه

شکر قهوه ای سروکشمر

شکر قهوه ای ارغوان

شکر قهوه ای هفت تپه

شکر قهوه ای کارون

شکر قهوه ای نقش جهان

اگر می خواهید در خصوص شکر قهوه ای طب سنتی، اطلاعات بیشتری کسب نمایید، سایت ها و مقالات موجود در فضای مجازی که در این رابطه نوشته شده اند، می توانند تا حد زیادی شما را یاری دهند.
منبع: بازار قند و شکر ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما